Få en stærk visuel identitet

22 February 2020
Lotte Hindsberg

editorial

Et godt og stærkt logo er med til at styrke dit visuelle identitet og gør din virksomhed nemmere at blive genkende. De fleste af os genkender og tænker flux på McDonalds, når vi ser de gyldne buer. Det har en lille eller ingen betydning, at du sjældent kommer på McDonalds. Et godt og genkendeligt logo er derfor mange penge værd for et firma, så det er vigtigt at når du får designet et nyt logo, at det har en god og stærk visuel identitet, som gør det nemt for dine kunder at genkende det.   

Hvad er et godt professionelt logo?

Som nystartet virksomhed, er der en masse der skal bruges penge på og du tænker måske, at du selv kan lave et logo. Med mindre at du er uddannet grafisk designer, bør du få lavet et af en professionel. Et godt og stærkt logo er noget af det første en ny potentiel kunde vil se og er det ikke godt udført, vil det efterlade kunden med et dårligt indtryk af dig og din firma. Det er lidt som at bedømme bogen på forsiden. Det er forkert og siger intet om bogen, men ikke desto mindre er det ofte grunden til, at den bliver stillet tilbage og en anden valgt. Samtidig bliver vi bombet med informationer i dag. Vi sidder med vores telefon konstant eller også vores computer. Det betyder at dit logo skal kunne fungere lige så godt på tryk, som på en lille telefonskærm. 

Et godt og professionelt udført logo er enkelt og let genkendeligt, samtidig med at det siger noget om din virksomhed og de værdier det står for. Det bør være kvadratisk, da det derfor er nemmere at bruge i samtlige medier og situationer. Et godt logo er i princippet tidløst, men det kan være nødvendigt at lave små justeringer løbende. 

More articles